maanantai 10. tammikuuta 2011

Lauantain leipomus / lördagsbaksten

Leivon lähes joka lauantai. Meitä on 5-25 käsityöhenkistä ihmistä, jotka kokoonnumme joka lauantai jonkun luokse iltaa istumaan ja käsitöitä tekemään. Homma toimii nyyttäri-periaatteella. Illan emäntä hoitaa juomiset (kahvia, teetä, limsaa, mehua tms.) ja tulijat tuo syötävät. Käsityöiltaan on kiva kokeilla jotakin uutta ohjetta, kun leipomukselle löytyy syöjiä.

Jeg baker så å si hver lördag. vi er en 5-25 personer som liker å gjöre håndarbeid. Vi samles hver lördag hos noen for å skravle og å gjöre håndarbeid. Verten sörger for drikke (kaffe, te, brus, saft el.) mens vi andre bringer noe med oss. Jeg liker å teste nye oppskrifter på lördager, for da er det også folk som spiser det.

Viime lauantaina leivoin pähkinävoimuffinsseja - ohjeella, joka ei toiminut... Muffinsseista tuli kuivia ja kovia ja rumia, ja maussakin oli parantamisen varaa... Oletan, että kirjan tekomaassa pähkinävoi on koostumukseltaan erilaista, kuin täällä myytävä... Muffinssit tulivat kyllä syötyä, mutta ohjetta tuskin kokeilen uudestaan...

Sist lördag bakte jeg peanutbutter-muffins - med en oppskrift som ikke fungerte... Muffinsene ble både törre, harde og stygge og smaken var også litt så som så... Jeg antar, at konsistensen på peanuttbutter er annerledes i Sverige (opskriften er opprinnelig fra en svensk kokebok) enn her... Muffinsene ble spist, men tror ikke jeg pröver oppskriften omigjen...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti